خالد حسینی و مظفر صالح نیا در سنندج بازداشت شدند

شب گذشته خالد حسینی و مظفر صالح نیا از فعالان کارگری ساکن سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  خالد حسینی و مظفر صالح نیا، سه شنبه شب گذشته ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کانال تلگرامی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، “ساعت ۹ شب بیستم شهریور ۹۷، خالد حسینی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، توسط نیروهای لباس شخصی در شهر سنندج، بازداشت شد.”

همچنین بر اساس گزارش های ارسالی  از سوی منابع آگاه به کمپین، “روز گذشته زمانی که مظفر صالح نیا، جهت ورزش به بیرون از منزل رفته بود، نیروهای لباس شخصی به منزل شخصی او مراجعه و بدون  در دست داشتن حکم قضایی و در حضور همسرش به بازرسی  خانه می پردازند و سپس با او تماس گرفته و از این فعال کارگری خواسته می‌شود جهت پاره ای توضیحات به اداره اماکن برود. اما در نهایت مظفر صالح نیا بازداشت  و تاکنون از مکان نگهداری و دلیل بازداشت وی خبری در دست نیست.”

پیش تر در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۷  کمپین در گزارشی از بازداشت این دو فعال کارگری خبر داده بود.

دست‌کم ۱۴ فعال کارگری در آستانه روز کارگر از سوی دستگاه قضایی احضار شدند

مظفر صالحی نیا به قرنطینه زندان سنندج منتقل شد

احضار خالدحسینی فعال کارگری به اداره اطلاعات سنندج

برگزاری جلسه بازپرسی جمعی از فعالان مدنی در سنندج

خالد حسینی و مظفر صالح نیا در روز ۱۳ شهریور در پی برگزاری مراسم یاد بود جان باختن شریف باجور و سه فعال محیط زیستی دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۴ شهریور با قرار کفالت آزاد شدند.

لازم به توضیح است که این دو فعال کارگری بارها از سوی نیروهای امنیتی به دلیل برگزاری جشن نوروز در کردستان ایران، دفاع از حقوق کارگران و برگزاری مراسم روز جهانی گارگر بازداشت و از سوی دستگاه قضایی محاکمه شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید