فراخوان فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا به‌مداخله بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی

«فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا» طی فراخوانی، خواستار ‌مداخله بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی درایران شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا»، روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، طی نامه‌ای خطاب به “میشل باشله” کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، نگرانی عمیق خود را از دستگیری «علی یونسی» و «امیرحسین مرادی» دو دانشجوی برجسته دانشگاه صنعتی شریف و ۱۸ نفر از دستگیر شدگان اخیر ابراز داشتند.

در این نامه «آنتونیو استانگو» رئیس «فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا» ، خواستار مداخله فوری نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی برای نجات جان دستگیر‌شدگان و اعزام هیأت‌های سازمان ملل به ایران برای تحقیق در مورد وضعیت زندانیان شد و تأکید کرد: «رژیم ایران هر ساله صدها مجازات اعدام را اجرا می‌کند و چندین مورد از زندانیانی که تحت شکنجه به ‌قتل رسیده‌اند، گزارش ‌شده است».

«علی یونسی» و «امیر حسین مرادی» دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف، روز جمعه۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط مأموران لباس شخصی، بدون ارائه حکم و با ضرب و شتم بازداشت شده‌اند.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای به مقامات ایران، خواستار آزادی فوری و بی‌ قید و شرط «علی یونسی» و «امیرحسین مرادی»، دو دانشجوی المپیادی و نخبه دانشگاه صنعتی شریف شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید