کاهش محکومیت علیرضا گلی پور به ١۵ سال حبس

با اعمال ماده ١٣۴ محکومیت «علیرضا گلی پور» زندانی سیاسی محبوس در بند هفت زندان اوین، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» به ١۵ سال حبس کاهش یافت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تارنمای شرق طی گزارشی اعلام کرده است ” «آزیتا قره‌بیگلو» با اشاره به اینکه پیش از این موکلش در حکم بدوی مجموعا به بیش از ٣٩ سال زندان محکوم شده بود، گفت: «در روزهای اخیر و پیرو توصیه دبیر شورای‌عالی امنیت ملی برای مساعدت در پرونده موکلم، قاضی صلواتی با اعمال ماده ١٣۴، اشد احکام مجازات قبلی که ١۵ سال بود را به عنوان مجازات موکل من تعیین کرده است».
 
او با اشاره به عضویت موکلش در بنیاد امور نخبگان و خدمات این زندانی به وزارت ارتباطات و فناوری در زمان اشتغال‌به‌کار در این وزارتخانه، اعمال این تخفیف را در جهت مهیاشدن امکان بهره‌گیری از توانایی‌های موکلش «در خدمت به کشور» دانست و از مسئولانی که در این راه با تلاش و توصیه خود، زمینه کاهش مجازات گلی‌پور را فراهم کرده‌‌اند، تشکر کرد.
 
«علیرضا گلی پور» زندانی سیاسی که از مهرماه سال ۱۳۹۱ در زندان اوین محبوس بوده است، پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “هواداری از سازمان مجاهدین خلق”به ۱۵ سال زندان، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” به ۱۰ سال، به اتهام “خروج اطلاعات” به ۸ سال، “تبلیغ علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۷ سال و به اتهام “توهین به رهبری” به ۶ ماه زندان، و در مجموع به ۳۹ سال و نیم حبس و ۱۷۴ ضربه شلاق محکوم شد”.
 
دادگاه این زندانی سیاسی، ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزارشده بود.
 
«علیرضا گلی‌پور» در مهرماه ۱۳۹۱ در پی افشاگری در مورد چند تن از مسوولان حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی سیاسی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذراند که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.
 
اواز مهرماه ۱۳۹۱، به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شد و پس از افشای فساد های افراد حکومتی مانند «علوی» وزیر اطلاعات و دبیر حزب حامیان ولایت (که با سؤ استفاده از موقعیت خود با ارز دولتی به سو استفاده های مالی سرگرم بوده) و یا فساد «سرهنگ محرابی» رئیس کل پلیس امنیت استان تهران و یا افشای جنایات پلیس امنیت پایگاه چهارم مانند ضرب و شتم متهمین یا فعالیت های خلاف در منطقه خود؛ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و مدتها در سلول های انفرادی تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.
 
«علیرضا گلی پور» از طریق اتهامات بالا، به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق متهم شد.
 
این زندانی سیاسی که از بیماری تومور در ریه و مشکلات قلبی رنج می‌برد، چندی پیش مورد عمل جراحی قرارگرفت و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.
 
‌«علیرضا گلی‌پور» دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری و زندانی سیاسی بند ۷ زندان اوین از جمله زندانیانی است که دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول‌های انفرادی داشته است و خانواده اش نیز تحت فشار و آزار واقع شده و پس از گذشت ۳ سال شهریورماه ۱۳۹۴ موفق به ملاقات با وی در حضور مامورین امنیتی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید