اجرای حکم اعدام علیرضا تاجیکی موقتاً متوقف شد

 به وکیل علیرضا تاجیکی اطلاع داده‌اند که اجرای حکم موقتاً متوقف شده است ولی وی همچنان در خطر اجرای حکم اعدام بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، علیرضا تاجیکی زندانی زندان عادل‌آباد شیراز که اکنون ۲۰ سال دارد متهم است در سن ۱۵ سالگی نوجوان دیگری را موردتجاوز قرار داده و به قتل رسانده.

یکی از بستگان وی در گفتگو با سازمان حقوق بشر ایران از شبهات بسیار در پرونده، تحقیقات ناکافی، ممانعت از انجام تحقیقات توسط بستگان و وکلا و در نهایت استفاده از علم قاضی برای صدور حکم اعدام سخن گفته است.

این منبع در بخشی از سخنانش گفت: شرکت ایرانسل به‌طور شفاهی تأیید کرد که علیرضا شب وقوع قتل نزدیک محل نبوده است ولی ماموران آگاهی خلاف این را می‌گویند. همچنین آزمایش “دی ان ای” که در ابتدا توسط پزشکی قانونی به عمل آمد خبر از تجاوز سه نفر به مقتول میداد که این موضوع نیز در مراحل بعد پیگیری نشد. همچنین در گزارش پزشکی قانونی آمده است که مقتول در مکان دیگری به قتل رسیده و سپس به محل کشف جسد که یک چاه بود برده شده، علیرضا در آن زمان ۱۱ کیلو از مقتول سبک‌تر بوده، چگونه می‌توانست چنین کاری را بکند.

خانم ستوده که بعدها وکالت علیرضا تاجیکی را برعهده گرفت در خرداد ماه سال جاری در صفحه فیس‌بوک خود درباره این پرونده نوشت: “در پرونده‌ی او نقاط ابهام بسیاری وجود دارد که صدور چنین حکمی را با شبهات زیادی مواجه می‌سازد، اما در بدترین فرض، علیرضا تاجیکی در زمان ارتکاب جرم اتهامی ۱۵ سال بیشتر نداشته است.”

در مراحل رسیدگی پزشکی قانونی یک‌بار رشد کامل عقلی علیرضا تاجیکی را تأیید نکرده بود ولی در آزمایش دوم که چهار سال پس از وقوع قتل انجام شد پزشکی قانونی تأیید کرده که علیرضا در زمان وقوع قتل از رشد کامل عقلی برخوردار بوده است.

طبق اطلاع کتبی که به برادر علیرضا تاجیکی داده بودند وی قرار بود روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه اعدام شود ولی در آخرین ساعات وقت اداری روز دوشنبه اجرای احکام به وکیل وی نسرین ستوده که به شیراز سفر کرده بود اطلاع می‌دهد اجرای حکم فعلاً متوقف شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید