با گذشت اولیای دم رشاد رشیدی از اعدام نجات یافت

«رشاد رشیدی» زندانی محکوم به اعدام و محبوس در زندان سنندج که پیش تر در یک نزاع خیابانی با دوست خود «دلیر احمدی» ۲۳ ساله او را به قتل رسانده بود ، صبح روز شنبه با رضایت خانواده «احمدی» از پای چوبه دار نجات یافت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تلاش‌ها جهت جلوگیری از اعدام «رشاد رشیدی» که در جوانی مرتکب قتل شده بود، با مشارکت فعالان مدنی سنندج و رضایت خانواده شاکی به نتیجه رسید.
 
«رشاد رشیدی» که جهت اجرای حکم اعدام بامداد روز شنبه ۲ شهریور ماه در زندان مرکزی سنندج به سلول های انفرادی منتقل شد، پس از حضور خانواده مقتول و رضایت آنها در کنار چوبه دار از اعدام نجات یافت.
 
فعالان مدنی سنندج، از جمله شاعر و نویسنده کُرد «سیمین چایچى» در روزهای گذشته با مراجعه مکرر به خانواده شاکی، زمینه‌های رضایت خانواده «احمدی» را فراهم آوردند.
 
« مظفر صالح‌نیا»، «سهراب جلالى»، «خانواده مجیدى»، «حامد محمدى» و «شیث امانى» و … از جمله دیگر فعالانی بوده‌اند که در این مدت جهت جلوگیری از اعدام او کوشید‌‌ند.
 
این فعالان از مردم خواسته‌اند، حهت قدردانی از خانواده شاکی، روز پنج‌شنبه ۴ شهریور ماه، با حضور در قبرستان “بهشت محمدی” سنندج، مزار مقتول را گلباران کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید