تهدید چند تن از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین جهت انتقال به زندان فشافویه

 
در پی درگیری تنی چند از زندانیان جرایم خطرناک با چند ازتن زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین که شب ۱۵ شهریور ماه صورت گرفت ، «آرش صادقی»، «بهنام موسیوند» و «وحید صیادی» سه تن از زندانیان سیاسی محبوس دراین بند از سوی «سلمانی» مسوول بند ۸ زندان اوین، احضار و تهدید به انتقال به زندان فشافویه شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در شب پانزدهم شهریورماه در پی درگیری در بند ۸ زندان اوین، چند تن از زندانیان سیاسی محبوس در این بند، توسط محکومین مالی جرایم کلاهبرداری مضروب شدند و «علی معزی» زندانی سیاسی نیز به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.
 
به گزارش سحام نیوز، «علی شعبانی» و «ناصر چهری» که هر دو از کارمندان سابق سپاه پاسداران بوده‌اند به عنوان مسبب اصلی و ضارب این درگیری‌های معرفی شده‌اند.
 
این دو هم اکنون به اتهام کلاهبرداری در بند ۸ محبوس هستند و برخلاف آیین‌نامه سازمان زندان‌ها نه تنها از آن بند (به دلیل ایجاد درگیری فیزیکی) منتقل نشده‌اند، بلکه هم‌چنان در اتاق‌های خود ساکن هستند و هیچ‌گونه تذکر و تنبیهی نیز از سوی مسئولین زندان دریافت نکرده‌اند.
 
در اعتراض به این روند، بهنام موسیوند زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین، که در درگیری شب پانزدهم شهریور از ناحیه سر دچار شکستگی شد، از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
 
موسویند اعلام کرده تا زمان انتقال به زندان رجایی‌شهر، دست از اعتصاب غذا بر نخواهد داشت.
 
به دلیل عدم تفکیک زندانیان عادی با جرایم سیاسی و اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی مسئولین زندان، امیر امیرقلی، سعید جوکار، آرش صادقی، وحید صیادی، احمد عسگری، بهنام موسیوند، محمد آقا خانی، لشنی و اسدی، از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین اعلام کرده‌اند تا زمان تفکیک جرائم و مشخص شدن وضعیت اسکانی زندانیان سیاسی، از ارائه آمار روزانه به مسئولین زندان خودداری می‌کنند.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید