فشار بر خانواده فرهاد میثمی از سوی ماموران وزارت اطلاعات

رضا خندان، همسر نسرین ستوده وکیلی زندانی از تماس تلفنی ماموران  وزارت اطلاعات با مادر فرهاد میثمی و پخش فایل صوتی شکنجه و بازجویی از وی خبر داده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران وزارت اطلاعات، روز چهارشنبه  ۱۷ مرداد‍ ۱۳۹۷، طی تماسی تلفنی با مادر سالخورده فرهاد میثمی، صدایی از فرزندش که در حال شکنجه و بازجویی است، منتشر می کنند که باعث نگرانی  و وحشت شدید مادر این فعال مدنی می شود.

رضا خندان با تایید این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشته:  «فرهاد میثمی از ۱۱ روز پیش بازداشت و به بازداشتگاه غیرقانونی ۲۰۹ مستقر در محوطه‌ی زندان “بدنام اوین” منتقل شده است.

در این بین ماموران بازی کثیف و غیرانسانی را به راه انداخته‌اند. دست کم دوبار ساعت ۱۱ شب و حوالی ۴ صبح چهارشنبه ۱۷ مرداد، تلفن مادر سالخورده، بیمار و تنهای فرهاد میثمی را گرفته و صدای کتک‌کاری و اعتراف‌گیری از فرزندش پخش کرده‌اند.
در اولین تماس، اگر نبودند دوستانی که پیش ایشان بودند چه بسا ما اکنون با یک فاجعه‌ی دیگری مواجه بودیم و هیچ کس نمی‌توانست علت را بفهمد. مادر آقای میثمی از شدت نگرانی و وحشت دچار گرفتگی عضلانی می‌شود و ساعت‌ها تلاش دوستان او را به شرایط عادی بر می‌گرداند.
فرهاد میثمی با حکم شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و تحویل وزارت اطلاعات شده است. مسئولیت هر اتفاقی برای آقای میثمی و مادر سالخورده‌‌ی ایشان، هم با قوه قضاییه است و هم دولت که مسئول مستقیم وزارت اطلاعات.
براساس قانون جدید وکلای انتخابی نمی‌توانند پیگیر پرونده‌های سیاسی شوند؛ بنابر این خانواده و دوستان هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان ندارند.»

فرهاد میثمی عصر روز ۹ مرداد ۱۳۹۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداتشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

این فعال مدنی ۴۸ ساله‌است و در دهه ۷۰ و ۸۰ کتاب‌های آمادگی کنکور انتشارات آینده سازان را منتشر می‌کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید