گزارشی از تجمع ایرانیان مقیم آلمان چهارشنبه ۲۴ مردادماه/ تصویر و ویدئو

جمعی از ایرانیان مقیم آلمان، چهارشنبه، ۲۴ مردادماه ۱۳۹۷ مصادف با ۱۵ آگوست ۲۰۱۸ روبروی شهرداری کارلسروهه اقدام به برپایی تجمعی اعتراضی کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شماری از ایرانیان مقیم آلمان، روز گذشته، چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۵ آگوست ۲۰۱۸ روبروی شهرداری کارلسروهه تجمعی اعتراضی به منظور حمایت از تظاهرکنندگان و معترضان ماه‌های اخیر در ایران، برگزار کردند.

اجتماع کنندگان مقابل شهردای کارلسروهه از مردم آلمان خواستند که دولتمردان خود را وادار کنند “از حمایت حکومت ایران دست بردارند و اجازه دهند حقوق از دست رفته مردم ایران به آنها بازگردانده شود.”

در بخشی از بیانیه‌ای که توسط خانم شیرین جاوید، به نیابت از ایرانیان مقیم کالسروهه قرائت شد، آمده‌است: «هیچ جامعه‌ای بدون آزادی و عدالت اجتماعی قادر به حیات نمی‌باشد و ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا پشتیبان مردم ایران باشیم، مردمی که برای رسیدن به حقوق خود مورد تهاجم شدید قرار گرفته‌اند و جز آزادی چیزی نمی‌خواهند.»

در قسمتی دیگر از این بیانیه به اجرای روزانه احکام اعدام‌ در ایران اشاره شد: “افرادی در ایران به دلیل احقاق حقوق خود مورد شکنجه واقع می‌شوند یا به زندان افتاده‌اند. خشونت، اعدام و زندان در ایران امروز عادی شده و فقر، بیکاری، وضعیت بد معیشتی و حتی فروختن اعضای بدن برای امرار معاش، نیز جزئی از زندگی روزمره بسیاری از هموطنان ما در ایران شده است. مردان و زنانی در ایران که جز آزادی و عدالت اجتماعی چیزی طلب نمی‌کنند.”

گفتنی است، در اعتراضات سراسری اخیر مردادماه ۹۷ در اقصی نقاط ایران، دست کم یک تن از شهروندان در کرج کشته و صدها تن از کسانی که به وضعیت بد اقتصادی، تورم، نوسان نرخ ارز، قطعی مکرر برق، خشکسالی و بحران‌های زیست محیطی، معترض بودند، بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارشی که پیش‌تر در کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منتشر شده‌بود، شهروندانی که در اعترضات اخیر بازداشت شده‌اند در شرایط بدی، در زندان نگهداری می‌شوند و بیشتر آن‌ها مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای از مقامات ایران خواسته است به حق مردم براى برگزارى تجمعات مسالمت آمیز احترام بگذارند و با همه تظاهرکنندگان به شکل انسانى و محترمانه برخورد کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید