احمد نیسى با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد

احمد نیسى، فعال مدنی عرب ساکن اهواز، روز سه شنبه ۲۰ شهریور پس از تحمل دو سال حبس با پایان دوران محکومیت از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمد نیسی از اهالی کوی علوی اهواز که در سال ۱۳۹۵ به همراه سه تن دیگر به نام‎هاى طارق عچرش، محمد مهاوی و ماجد عچرش از سوی مأموران پلیس فتا بازداشت شده بود، روز سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، با پایان دوران محکومیت از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

احمد نیسی به همراه سه فعل مدنی عرب دیگر به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى زارع به دو سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.

احمد نیسى، اوایل سال ۱۳۹۵ بدلیل فعالیت در شبکه هاى اجتماعى به همراه سه تن دیگر به نام‎هاى طارق عچرش، محمد مهاوی و ماجد عچرش از سوی مأموران پلیس فتا بازداشت و بلافاصله به تهران زندان اوین منتقل شد.

گزارش شده، این چهار فعال مدنی عرب در زندان اوین و بازداشتگاه اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه جسمى و روحى قرار داشته و از تماس تلفنی و ملاقات با وکیل نیز محروم بودند.

این چهار فعال مدنی عرب پس از یک ماه از زندان اوین به زندان شیبان منتقل شده و پس از چهار ماه بازداشت در زندان شیبان با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید