گزارشی از آخرین وضعیت احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه محکوم به اعدام

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که پیش‌تر به اتهام “جاسوسی” به اعدام محکوم شده بود، با وجود بیماری‌های مختلف و وضعیت نامناسب جسمانی، همچنان از دریافت خدمات درمانی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی محکوم به اعدام در وضعیت نامناسب جسمانی و روحی بدون دسترسی به مراکز درمانی در زندان اوین نگهداری می‌شود.

این زندانی که در چند ماه اخیر با کاهش وزن ۲۵ کیلوگرمی مواجه شده، از بیماری‌های متعددی از جمله “دردهای شدید در ناحیه شکم، کاهش سلول‌های خونی، فتق کشاله ران و مشکلات متعدد عضلانی و استخوانی” رنج می‌برد و با وجود پیگیری هشت ماهه خانواده‌اش، همچنان از دریافت خدمات درمانی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

ویدا مهران‌نیا همسر آقای جلالی در گفتگو با گزارشگر کمپین گفت: “وضعیت همسرم وخیم است به طوریکه وی در چند ماه گذشته حدود ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته و هم اکنون وزن او به ۵۵ کیلو رسیده است. همسرم از بابت مشکلات روحی شدید زیر نظر پزشک زندان قرص های ضد افسردگی و اعصاب مصرف می‌کند، وی قرار بود برای درمان از بابت ناراحتی های جسمی و بیماری های خود به مراکز درمانی منتقل شود ولی پیگیری های ما تاکنون به نتیجه نرسید و علی‌رغم قول پیگیری مسئولان هیچ اقدامی صورت نگرفت”.

احمدرضا جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی فعالیت داشت. او در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل به سوئد رفت و در آنجا در همین رشته مدرک دکترا گرفت، سپس فوق دکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد.

آقای جلالی که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفته بود، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” به اعدام محکوم شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید