اعتراضات مردادماه۹۷؛ صدور احکام زندان برای یک شهروند سروآبادی

‌یک شهروند اهل سروآباد به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک شهروند کُرد اهل سروآباد استان کردستان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست “قاضی صلواتی” از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس گزارشاتی که کمپین دریافت کرده، “برزان محمدی” فرزند احمد و اهل روستای گوشخانی سروآباد به دلیل شرکت در اعتراضات مردادماه تهران به احکام زندان محکوم شده است.

همچنین گزارش شده که آقای محمدی در زمان رسیدگی به پرونده و مراحل دادرسی خود از حق داشتن وکیل محروم مانده است.

برزان محمدی ، روز جمعە ١٢ مرداد ٩٧ از سوی نیروهای ادارە اطلاعات تهران و در حین اعتراضات مردادماه در تهران بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای محمدی ضمن تایید احکام زندان به کمپین گفت: “برزان در تهران کارگری می‌کرد، پس از بازداشت، منزل او از سوی نیروهای ادارە اطلاعات تفتیش و وسایل شخصی‌اش از جمله کتاب، فلش مموری و هارد اکسترنال وی توسط این نیروها ضبط شد”.

وی در زمان بازداشت به مدت ١٢ روز در سلول های انفرادی وزارت اطلاعات نگهداری و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان فشافویه منتقل شد.

اعتراضات مردادماه از شهرک صنعتی شاهپورجدید اصفهان در اعتراض به گرانی، افزایش تورم و قطعی مکرر برق آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر سرایت کرد.

طی این اعتراضات، بسیاری از شهروندان اصفهان، شیراز، مشهد، تهران، کرج و … به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به وضعیت بد اقتصادی نشان دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی در برخی از مناطق با معترضین به شدت برخورد کرده‌اند و برخی منابع خبری و همینطور ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی تایید کرده‌اند که نیروهای امنیتی و انتظامی به اجتماع کنندگان با پرتاب گازاشک‌آور و گلوله‌های رنگی پاسخ داده‌اند و با خودورهای آب‌پاش سعی بر متفرق کردن مردم دارند، تاکنون بیش از صدها تن از شهروندان در سراسر کشور بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اسامی برخی بازداشت شدگان اعتراضات ۱۱ مردادماه/ ویدئو

بازداشت شدگان اعتراضات مردادماه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید