لیلی خاتمی و فریبرز شهرکی با وثیقه آزاد شدند

لیلی خاتمی، فعال حقوق کودکان و فریبرز شهرکی، حقوق‌دان، با سپردن وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لیلی خاتمی، فعال حقوق کودکان و فریبرز شهرکی، حقوقدان، با سپردن وثیقه، تا تکمیل مراحل دادرسی، به صورت موقت آزاد شدند.

شاهد علوی روزنامه‌نگار مقیم آمریکا در حساب توییتر خود نوشته‌است؛ این دو چند روز پیش آزاد شده‌اند.

لیلی خاتمی، فعال حقوق کودکان و زنان که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطق محروم زاهدان برای کودکان، برنامه‌های نمایشی، گروه‌درمانی و قصه‌خوانی برگزار می‌کرد،‌ ۱۹ آبان‌ماه ۹۷، در زاهدان، بازداشت و در طول مدت بازجویی اتهام “جاسوسی” به وی تفهیم شد. وی پس از بازداشت به تهران منتقل شده بود.

ماموران اداره اطلاعات زاهدان، فریبرز شهرکی، حقوقدان ۲۴ ساله اهل زابل را نیز هفته اول آذرماه، در حالی که در یکی از شعب حل اختلاف قضایی در زاهدان، همراه با پدر لیلی خاتمی، پیگیر پرونده‌اش بودند، بازداشت کردند.

پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی از شکنجه این حقوق‌دان گزارش‌هایی منتشر شده‌بود.

مونس خاتمی، خواهر لیلی خاتمی پیش‌تر گفته‌بود: «خواهرم یک هفته به زاهدان رفته بود، در آخرین روز سفرش در زاهدان و در منزل یکی از بستگان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به تهران منتقل شده‌است».

لیلی خاتمی که بیشتر در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق محروم فعالیت دارد، بنا به گفته نزدیکانش به روستاهای دورافتاده سر می‌زد و هیچ‌گاه فعالیتی سیاسی نداشت.

او فعالیت‌هایی نیز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه داشت و “همه تلاشش را می‌کرد که بچه‌ها خودشان را بروز دهند.”

مطلب مرتبط:

لیلی خاتمی فعال حقوق کودکان و زنان در زاهدان بازداشت شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید