تداوم بازداشت حکیمه احمدی، فعال مدنی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند

حکیمه احمدی، فعال مدنی ساکن مرند که در تاریخ ۲۶ مهرماه امسال بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود، با گذشت بیش از سه ماه کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکیمه احمدی، فعال مدنی اهل مرند، با وجود گذشت نزدیک به چهارماه از دستگیری‌اش کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری می‌شود.

حکیمه احمدی، فعال تُرک آذربایجانی، روز ۲۶ مهرماه از سوی نیروهای امنیتی در شهر مرند بازداشت و در پی ضرب و جرح در بازداشتگاه اطلاعات دنده‌ها و انگشتانش آسیب دیده و به بیمارستان منتقل و در ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شده بود.

ماموران اداره اطلاعات مرند، روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بدون در دست دشتن حکم قضایی و پس از ورود به منزل حکیمه احمدی برخی از لوازم شخصی از قبیل تمامی سیم کارت‌های موجود در منزل، دو لپ تاپ و سه گوشی تلفن همراه را ضبط کردند.

روز سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷، مهندس غلامرضا قربانی همسر حکیمه احمدی، با انتشار ویدیویی به زبان تُرکی آذربایجانی در شبکه های اجتماعی از ضرب و جرح همسرش در بازداشتگاه از سوی نیروهای امنیتی خبر داده بود.

در این ویدیو گفته شده بود که بر اثر این ضرب و جرح مأموران دو دنده و انگشتان خانم حکیمه احمدی آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

حکیمه احمدی در شهریورماه ۹۷ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

مطلب مرتبط:

حکیمه احمدی از بیمارستان به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید