مصطفی دانشجو، وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی از زندان آزاد شد

«مصطفی دانشجو»، وکیل دادگستری و از مدیران وب‌سایت مجذوبان‌نور، به دلیل “وضعیت خاص بیماری‌اش” به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، قرار بازداشت موقت «مصطفی دانشجو»، وکیل دادگستری، از فعالان حقوق دراویش گنابادی که روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، با دستور شعبه سوم دادسرای امنیت (شهید مقدس) بازداشت شده‌بود، را “با توجه به وضعیت خاص بیماری و نظریات تیم پزشکان معالجش، فک کرد” و این وکیل دادگستری امروز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۷، تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد. گفته شده، دادگاه تجدیدنظر وی در ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

علی شریف‌زاده، وکیل‌ مدافع مصطفی دانشجو در صفحه اینستاگرام خود این خبر را تایید کرده: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران طی تصمیمی با توجه به وضعیت خاص بیماری و نظریات تیم پزشکان معالج آقای دانشجو، قرار بازداشت موقت وی را فک کرد. دادگاه تجدیدنظر بیستم فروردین‌ماه سال آینده را زمان رسیدگی به پرونده‌ی محکومیت ۸ساله‌ی ایشان تعیین کرده است. امیدوارم که با توجه به شخصیت و حیثیت اجتماعی آقای دانشجو و با درایت قضات محترم موجبات برائت این درویش حقوقدان فراهم شود».

آقای شریف‌زاده پیش‌تر در خصوص وضعیت بیماری موکلش گفته‌بود: “«۵۰ درصد» از ریه آقای دانشجو از کار افتاده و نیاز به مراقبت پزشکی و اعزام به بیمارستان دارد.”

هفت مأمور مسلح با دستور بازپرس هادی‌پور از شعبه سوم دادسرای امنیت (شهید مقدس) به منزل مادری مصطفی دانشجو یورش برده و با شکستن در و کشیدن اسلحه این وکیل دادگستری را بامداد یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، در حضور اعضای خانواده‌اش بازداشت کردند.

مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از مدیران وب‌سایت مجذوبان‌نور، طی حکمی از سوی قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۸ سال حبس محکوم شده‌است.

مصطفی دانشجو پیش از این در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۰ با حکم هفت ماه حبس تعزیری راهی زندان ساری شد که در مدت تحمل این حکم با تشکیل پرونده جدیدی به زندان اوین منتقل و به سه سال و شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

این وکیل و فعال حقوق دراویش گنابادی که بیش از ۴ سال در زندان‌های اوین و ساری محبوس بود، در روزدوشنبه ۲۸ اردیبهشت  ماه ۱۳۹۴ با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

لازم به توضیح است، حراست کل دانشگاه آزاد در اردیبهشت ماه ۹۶ طی نامه‌ای از ادامه‌ی تحصیلات مصطفی دانشجو، در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی جلو گیری کرده و همچنین پروانه وکالت این وکیل دادگستری نیز در جریان دفاع از حقوق دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با گزارش نهادهاى امنیتی لغو شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید