محمد مهدوی‌فر فعال مدنی در تبعید به مرخصی اعزام شد

Mohammad Mahdavi Far_Kampain. info

محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۷ محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی و سراینده شعر الفبا که روز جمعه ۱۷ اسفندماه ۹۷،  از زندان دستگرد اصفهان به شهرستان سرباز تبعید شده‌بود به مرخصی اعزام شد.

بهزاد همایونی، از نزدیکان آقای مهدوی‌فر در تایید این خبر به کمپین گفت:‌ «با تلاش دوستان و همینطور وکلای آقای مهدوی‌فر، وی امروز ۲۲ اسفند بعد از ۴۴۰ روز دوری از شهر و دیار و خانواده‌اش موفق شد به مرخصی بیاید».

پیش‌تر سعید غلامیان یکی از وکلای مدافع محمد مهدوی‌فر به کمپین گفته‌بود: «علی‌رغم وعده مسئولین برای مرخصی پیش از تبعید، وی جمعه شب برای طی کردن محکومیت ۴ سال تبعیدش، توسط ماموران قوه قضاییه از زندان دستگرد اصفهان به شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد».

وکیل آقای مهدوی‌فر در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش گفته بود: «آقای مهدوی‌فر طی ۴ پرونده که همه آنها با شکایت اداره اطلاعات و بسیج بود، به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام، (توهین به آیت الله خمینی که تبرئه شد) و نشر اکاذیب، متهم شده در دادگاه کیفری و انقلاب آران و بیدگل محکوم و در شعب مختلف تجدیدنظر استان اصفهان به زندان، جریمه نقدی و تبعید محکوم شد. پس از اینکه پرونده‌های ایشان مختومه شد، با توجه به قانون مجازات اسلامی، شعبه اول تجدیدنظر با درخواست اینجانب تشکیل شد و اقدام به تجمیع احکام کرد و نهایتاً با استناد به همان قانون که اشعار می‌دارد مجازات اشد باید اجرا شود، نظر به اینکه یک سوم از مجازات زندان را آقای مهدوی‌فر گذرانده بود، مشمول عفو مشروط شد».

این فعال مدنی شامگاه جمعه ۱۷ اسفندماه ۹۷، از زندان دستگرد اصفهان به شهرستان سرباز تبعید شده است.

گزارشی از آخرین وضعیت این فعال مدنی در گفتگویی با سعید غلامیان وکیل دادگستری را بخوانید.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید