توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی به ۱۴ سال حبس محکوم شدند

توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی قوجه بیگلو دو تن از فعالان ترک (آذربایجانی) در مجموع به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی، دو فعال ترک (آذربایجانی) که اوایل اسفند ۹۷ به دلیل پخش تراکت تبریک روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شده‌‌بودند را با اتهاماتی نظیر “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در مجموع به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس این حکم که روز شنبه ۲۲ تیر با احضار این دو از زندان به دادسرا به آن‌ها ابلاغ شده‌است، توحید امیر امینی به ۹ سال و کیانوش اصلانی قوجه بیگلو به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

بنا به گفته یک منبع نزدیک به این دو زندانی؛ آقایان امیر امینی و اصلانی در این پرونده با دو اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” محاکمه شده بودند.

آقای امیر امینی در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۷ سال و نیم و در مورد اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌است.

همچنین آقای اصلانی با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال و از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه شد.

در حکمی به این دو فعال ترک (آذربایجانی) ابلاغ شده‌است در خصوص حکم کیانوش اصلانی آورده شده که به جز احکام فوق به مدت دو سال ضمن محرومیت از حقوق شهروندی و اجتماعی از عضویت در تمامی گروه‌ها نیز منع شده است.

دادگاه این دو فعال آذربایجانی روز یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شده‌بود.

کیانوش اصلانی قوجه بیگلو دانشجوی مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران و توحید امیر امینی از فعالان مدنی هستند که روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شدند. این دو شهروند اردبیلی پس از پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی برگزار شد

صدور کیفر خواست برای کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی

دو شهروند اهل اردبیل در تهران بازداشت شدند

توحید امیرامینی شهروند اهل اردبیل به بند ۴ زندان اوین منتقل شد

تداوم بازداشت توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی در زندان اوین

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید