شهلا جهانبین همسر عباس واحدیان شاهرودی بازداشت شد

شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی ساکن مشهد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران امنیتی، شامگاه چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی ساکن مشهد را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته می‌شود ماموران ضمن بازداشت خانم جهانبین، منزل پدری او را تفتیش و دو دستگاه تلفن‌ همراه او را ضبط کرده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت:‌ «۵ تن از ماموران امنیتی اداره اطلاعات ساعت ۶ بعدازظهر روز گذشته، به منزل پدری خانم جهانبین رفته و ضمن تفتیش منزل و ضبط دو دستگاه تلفن همراه متعلق به او، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.»

عباس واحدیان شاهرودی، یکی از امضاء کنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن نیز پیش‌تر در شامگاه یک‌شنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸، از سوی ۸ نفر از ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.

شهلا جهان‌بین یکی از امضاکنندگان نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران) است و با اینکه از دلایل بازداشت و محل نگهداری شهلا جهانبین اطلاع دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بازداشت او در ارتباط با انتشار بیانیه ۱۴ فعالان مدنی زن باشد که در آن خواستار عزل رهبری شده‌بودند.

تا کنون ۴ تن از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره زنان داخل ایران به نام‌های فاطمه سپهری، نرگس منصوری، شهلا جهان‌بین و فرنگیس مظلوم بازداشت شده‌اند.

روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، نیز دست‌کم ۱۰ فعال مدنی و سیاسی که قصد داشتند یک تجمع اعتراضی در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار کنند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

این شهروندان بنا بر اطلاعیه‌ای که از سوی گروه موسوم به ۱۴ تن در اعتراض به صدور حکم ۱۳ سال زندان کمال جعفری یزدی، یکی از امضاء کنندگان این بیانیه منتشر شده‌بود، هم‌زمان با برگزاری دادگاه تجدیدنظر آقای جعفری یزدی، در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گرد هم‌ آمده بودند که شماری از آن‌ها بازداشت شدند.

هاشم خواستار، جواد لعل محمدی، محمد حسین سپهری، محمد نوری زاد، عبدالرسول مرتضوی، غلام‌حسین بروجردی، مرتضی قاسمی، حوریه فرج‌زاده طارانی، فاطمه سپهری و پوران ناظمی جزو بازداشت شده‌های روز یکشنبه ۲۰ مرداد بودند.

رضا شرف‌خانی، شهروند ساکن مشهد و از جانبازان جنگ ایران و عراق نیز از جمله کسانی است که احتمالا در همین ارتباط بازداشت شده‌است.

آقای شرفخانی شامگاه چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۹۸ در منزل شخصی‌اش در مشهد بازداشت شد و تا این لحظه از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.

گروه بیانیه موسوم به ۱۴ تن اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود؛ “همزمان با برگزاری دادگاه آقای جعفری در مقابل ساختمان این دادگاه حاضر شده و اعتراض خود را نسبت به احکام ناعادلانه سیستم قضایی علیه منتقدین نشان خواهند داد.”

زرتشت احمدی راغب، محمد رضا بیات، کمال جعفری یزدی، سید هاشم خواستار، محمد حسین سپهری، گوهر عشقی، حوریه فرج زاده، محمد کریم بیگی، جواد لعل محمدی، محمد ملکی، محمد مهدویفر، رضا مهرگان، محمد نوریزاد و عباس واحدیان شاهرودی، ۱۴ نفری هستند که با امضای بیانیه ای مشترک خواستار عزل علی خامنه ای از رهبری شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید