مولوی عطاءالله سیریازهی با وثیقه آزاد شد

مولوی عطاءالله سیریازهی از مدرسین حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون و مسئول تدارکات این حوزه که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، مولوی عطاءالله سیریازهی، با تامین قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

روز دوشنبه ۱۱ شهریور، حافظ عطاالله سیریازهی از مدرسین حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون و مسئول تدارکات این حوزه توسط افراد ناشناس در شهرستان ایرانشهر بازداشت‌شده بود.

بگفته شاهدان عینی در‌آن‌زمان آقای سیریازهی، هنگامی که از جایگاه سوخت ایرانشهر خارج شده بود،  خودروی پژو وی متوقف و توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در پی انتشار خبر مربوط به بازداشت حافظ عطاالله، از اساتید حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای به این اقدام واکنش نشان داده بود.

مولانا عبدالله ملازهی ضمن تایید این خبر اعلام کرده بود در ابتدا، اطلاعات کاملی از این بازداشت وجود نداشت؛ اما اکنون از منابع موثق مشخص گردیده که این استاد و کارمند حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون سرباز توسط سپاه پاسداران در ایرانشهر بازداشت شده است.

مولانا ملازهی در بخشی دیگر از بیانیه خود، ضمن محکوم کردن این بازداشت نوشته بود، بنده بعنوان مسئول حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون این عمل زشت و ننگین‌ را که بموجب آن حرمت یک مرکز دینی بزرگ و یک روحانی شدیداً زیر سوال رفته، محکوم می‌کنم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید