محمد علی زحمتکش، فعال صنفی معلمان از زندان آزاد شد

محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی معلمان عصر روز گذشته از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شد. این معلم بازنشسته از اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت تحمل حبس راهی این زندان شد بود. گفته می‌شود که این آزادی با پایان دور محکومیت وی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه  ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۸، محمدعلی زحمتکش معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان استان فارس از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شد.

بر اساس این گزارش آقای زحمتکش با گذراندن حدود پنج ماه از دوران محکومیت هشت ماهه خود (با محاسبه دوران بازداشت قبلی) از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شده است.

روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه این معلم بازنشسته در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب شیراز بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران” این فعال صنفی را به دو سال حبس تعزیری و  یک سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۸ ماه کاهش یافت.

آقای زحمتکش، پس از تحصن سراسری معلمان در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۹۷، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۰ آذر با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌بود.

موضوع رسیدگی به اتهامات مطروحه “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی” در پرونده این فعال صنفی معلمان، بر اساس شکایت و گزارش اطلاعات سپاه فجر استان فارس بوده است.

پس از تحصن سراسری معلمان در آبان ماه سال گذشته، دست‌کم ۳۰ تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار، بیش از ۵۰ معلم  پیام تهدیدآمیز دریافت نمودند و دست‌کم ۱۲ معلم، بازداشت شدند.

سونامی سرکوب و بازداشت فعالان صنفی و معلمان

رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته، آموزش رایگان، پایان روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان زندانی، توقف طرح معلم تمام‌وقت ازجمله خواسته‌های معترضان در آن زمان اعلام‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید