دادگاه تجدیدنظر احکام زندان ۷ شهروند بهایی در بوشهر را عینا تایید کرد

احکام زندان ۷ شهروند بهایی که پیش‌تر در دادگاه بدوی در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بودند، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر احکام هفت شهروند بهایی به نام‌های اسدالله جابری، فریده جابری، عماد جابری، احترام شیخی، فرخ لقا فرامرزی، مینو ریاضتی و پونه ناشری را که اردیبهشت‌ماه امسال هر کدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شده‌بودند، عینا تایید کرد.

این شهروندان بهایی در روز ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ طی اقدامی هماهنگ، در منزل یا محل کار خود بازداشت شده‌بودند.

پونه ناشری و عماد جابری پیشتر در ۱۵ اسفند، هر کدام با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.

پونه ناشری و عماد جابری (فرزند اسدالله جابری و احترام شیخی) در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶، هر کدام با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

همچنین اسدالله جابری و همسرش احترام شیخی، فرخ لقا فرامرزی و مینو ریاضتی ۵ شهروند بهایی دیگر روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ هر کدام به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل، بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده‌اند و این سرکوب سیستماتیک را مصداق بارزی از بی‌توجهی این حکومت به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید