فاطمه ملکی و صدیقه مالکی‌فرد پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شدند

فاطمە ملکی ھمسر محمد نوری‌زاد و صدیقە مالکی‌فرد ھمسر ھاشم خواستار که روز جاری در مقابل دادگاه انقلاب مشهد در حین یک تحصن اعتراضی بازداشت شده‌بودند، پس از چند ساعت آزاد شدند.

کمپین روز چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ از بازداشت خانم‌ها ملکی و مالکی‌فرد که در اعتراض به تداوم بازداشت همسران خود در مقابل دادگاه انقلاب مشهد تحصن کرده‌بودند، خبر داده‌بود.

این دو گفته‌اند که در روزهای بعد به تحصن خود در مقابل دادگاه انقلاب مشهد ادامه خواهند داد.

محمد نوری زاد و هاشم خواستار دو تن از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفره استعفای رهبری از شش ماه پیش تا کنون در بازداشت موقت هستند.

خانم ملکی پیش‌تر در یک پیام صوتی در روز یک‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ۹۸ که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته‌‌‌بود، گفته‌بود که روز شنبه ۲۱ دی‌ماه به ملاقات همسرش رفته و از وضعیت وخیم جسمانی او به دلیل تداوم اعتصاب غذا خبر داده‌است.

همسر محمد نوری‌زاد گفته‌بود: «وقتی که ایشان [همسرم] را دیدم، آقای نوری‌زاد نبود او یک جنازه بود؛ یک جنازه! جنازه‌ای که رنگ به صورت نداشت.»

کمپین پیش‌تر از وضعیت نامناسب آقای نوری‌زاد و پیام همسرش فاطمه ملکی گزارشی منتشر کرده‌بود.

فاطمه ملکی در این فایل صوتی به دستگاه قضایی اعلام کرده که به آن‌ها تنها دو روز فرصت برای آزادی همسرش می‌دهد و اگر آقای نوری‌زاد طی روز آینده آزاد نشود به همراه فرزندان خود دست به تحصن می‌زنند.

صدیقه مالکی فرد معلم بازنشسته و همسر آقای خواستار نیز در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌بود گفته بود: «من صدیقه مالکی فرد، همسر آقای سید هاشم خواستار و خانم فاطمه ملکی همسر آقای محمد نوری‌زاد، روز چهارشنبه ۲۵دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح جلوی دادگاه انقلاب مشهد تا آزاد شدن همسران‌مان که بی‌گناه، مدت ۶ ماه است در انفرادی زندان اطلاعات مشهد اسیرند، تحصن می کنیم.»

وضعیت جسمی آقای نوری‌زاد که در اعتصاب غذاست وخیم گزارش شده و تا کنون چندین بار بی‌هوش شده و به بیمارستان منتقل شده‌است، اما گفته است که به اعتصاب غذایش تا پای جان ادامه می‌دهد.

محمد نوری‌زاد و هاشم خواستار از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ نفره استعفای رهبری دو فعال مدنی هستند که از روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، به همراه چند فعال مدنی و سیاسی دیگر در اعتراض به صدور حکم ۱۳ سال زندان کمال جعفری یزدی، یکی دیگر از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ تن و هم‌زمان با برگزاری دادگاه تجدیدنظر آقای جعفری یزدی، دست به تجمع زده‌بودند و همان‌جا بازداشت شدند. هاشم خواستار و محمد نوری‌زاد در حال حاضر با هم در یک اتاق در بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان مشهد نگهداری می‌شوند.

مطلب مرتبط:

فاطمه ملکی و صدیقه مالکی‌فرد در مشهد بازداشت شدند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید