احمد امین غزی، نویسنده و فعال فرهنگی با وثیقه آزاد شد

احمد امین (قیس) غزی، نویسنده و فعال فرهنگی ساکن اهواز که در مهرماه بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه سنگین از زندان مرکزی همدان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸، احمد امین (قیس) غزی، نویسنده و فعال فرهنگی، با تأمین قرار وثیقه از زندان همدان به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر به نقل از منابع آگاه به کمپین در این رابطه می‌گوید: «آقای غزی با تأمین وثیقه سنگین چهار میلیارد تومانی، از زندان همدان آزادشده و این در حالی است که برای چند شهروند عرب بازداشتی دیگر نیز قرارهای سنگین مشابه‌ای صادرشده است.»

آقای امین (قیس) غزی، ساکن کوی ملت اهواز در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۷، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از گذشت چهار ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان همدان منتقل شد.

پیش‌ازاین برای این شهروند وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادرشده بود، اما با فشار دستگاه امنیتی و اداره اطلاعات اهواز، روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه۹۷، در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز قرار بازداشت وی دوباره تمدید شد.

گزارش‌شده که احمد امین غزی در مدت بازداشت در اداره اطلاعات اهواز تحت «شکنجه‌های شدید روحی و جسمی» قرار داشته و از تماس با خانواده و همچنین از داشتن وکیل نیز محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید