احضار تعدادی از کارگران شرکت هپکو اراک توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری این شهرستان

تعدادی از کارگران شرکت هپکو، روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹, توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک  احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کارگران شرکت هپکو، به دلیل برگزاری تجمعات اعتراضی در سال گذشته، روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹, توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک  احضار شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کارگران معترض، روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹, در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که کارگران کارخانه هپکو در اراک، شهریور سال گذشته، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند. این تجمعات روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸، از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. شماری بازداشت و تعدادی نیز به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

در آن‌روز شمار زیادی از کارگران کارخانه هپکو با تجمع در مسیر راه آهن شمال-جنوب و مسدود کردن این مسیر اعتراض خود را نشان دادند. منابع محلی گزارش داده‌بودند، حدود ۲۹ نفر از کارگران بازداشت و بیش از ۱۵ تن دچار جراحت شدند که تعدادی از این کارگران برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

منابع کارگری در شرکت هپکو، چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸، از آزادی تمامی بازداشت‌شدگان این واحد تولیدی که روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸، در یک تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌‌بودند، خبر دادند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید