ندا ناجی زندانی سیاسی آزاد شد

«ندا ناجی»، زندانی سیاسی، با توجه بخشنامه نوروزی قوه قضاییه و تحمل بیش از یک سوم دوران محکومیت، دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ندا ناجی» که در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ به مرخصی اعزام شده بود، در پی حضور در دادسرای اوین از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد.

«جمال عاملی» همسر «ندا ناجی» عصر امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹، با انتشار پستی در تویتر نوشت:

“امروز برای پیگیری وضعیت ندا به اجرای احکام زندان اوین مراجعه کردیم، مشخص شد که ندا ناجی با گذراندن یک سوم از حبس خود مشمول بخشنامه ۲۷ اسفند قوه قضائیه شده است و دیگر لازم نیست به زندان برگردد.”

«ندا ناجی»، در یازدهم اردیبهشت‌ماه برابر با روز جهانی کارگر بازداشت و ۲۵ خردادماه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این فعال سیاسی،  از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، توسط دستگاه قضایی به ۵ سال و نیم زندان محکوم شد. روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده بود.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری گفت: “دادگاه تجدید نظر که یکی دو روز اخیر برگزار شد محکومیت دادگاه بدوی که برای ایشان صادر شده بود را به یک دوم تقلیل داد”.

«ندا ناجی» روز پنجشنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید