فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان لغو حکم زندان کیوان صمیمی بهبهانی شد

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان لغو حکم زندان «کیوان صمیمی بهبهانی» روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با محکوم کردن حکم پنج سال زندان «کیوان صمیمی بهبهانی» از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، به رأی دادگاه بر علیه این روزنامه‌نگار واکنش نشان داد و از حکومت ایران خواست تا این حکم را لغو کند.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، «آنتونی بلانگر»، روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برابر با ۲۳ آپریل ۲۰۲۰،  با ابراز تعجب از مجرمانه دانستن شرکت در راهپیمایی روز کارگر، حکم پنج سال زندان برای «کیوان صمیمی بهبهانی»، روزنامه‌نگار پیشکسوت را محکوم کرد و از حکومت ایران خواست تا از حمله به روزنامه‌نگاران دست بردارد. وی همچنین افزود حکومت ایران باید به اتحادیه‌ها و حقوق صنفی روزنامه‌نگاران احترام گذاشته به حریم حقوق اساسی آن‌ها تجاوز نکند.

«کیوان صمیمی بهبهانی»، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله ایران فردا، و از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر سال گذشته، روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: “به پنج سال زندان محکوم شدم. در حکم غیابیِ صادره نوشته شده‌است که به‌دلایل زیر، مورد رصد و سپس شناسایی مأموران قرارگرفتم و نهایتاً در سال ۹۸ دستگیر شدم.”

«کیوان صمیمی بهبهانی»، فعال سیاسی در ادامه نوشت: “و اما دلایل: تشکیل حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران [ البته در ۲۲ سال پیش! ]، سردبیری نشریه گروهک ایران فردا [ البته وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، قوه قضائیه،… مجوّز ماهنامه‌ی ایران فردا را صادر کرده‌اند! ]، بارگذاری مطالبی همسو با شیطان بزرگ، در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبین،حمایت از زندانیان سیاسی،فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر.”

این روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی سابق، که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود،روز دوشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸، با تأمین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید