زهرا جمالی، فعال مدنی به زندان اوین بازگشت

«زهرا جمالی»، فعال مدنی و از امضاکنندگان نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران)، با پایان دوران مر خصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۹، «زهرا جمالی»، فعال مدنی که پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شده و روز شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود با پایان دوران مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشت.

«زهرا جمالی» شامگاه شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خواهرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت وی همراه با تفتیش منزل خواهرش و ضبط تلفن‌های همراه او بوده‌است.

این فعال مدنی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری ابتدا بابت اتهام« اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد که به دلیل عدم اعتراض به رأی صادره و همچنین بدلیل عدم سابقه کیفری، این حکم از بابت اتهامات « اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۳۶ ماه و ۸ ماه زندان کاهش پیدا کرد.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه امسال در بیانیه‌ای خواستار “استعفای علی خامنه‌ای از رهبری” شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت. از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید