چهار تن از زنان امضا کننده بیانیه استعفای خامنه‌ای مجموعا به ۱۶ سال و ۸ ماه زندان محکوم شدند

گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی از فعالان سیاسی و مدنی در ارتباط با نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری، هرکدام به چهار سال و دو ماه زندان و «به مدت دو سال ممنوعیت در عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی» محکوم شدند. دادگاه رسیدگی به پرونده این چهار تن در مهرماه سال جاری برگزار و در آبان ماه نیز احکام زندان برای این افراد صادرشده است.

بر اساس این گزارش گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین و شهلا انتصاری با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در آبان ماه از زندان اوین به‌صورت موقت آزادشده و زهرا جمالی کماکان دربند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس احکام صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در آبان ماه، گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی از فعالان سیاسی و مدنی بابت اتهام « اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۳ سال و نیم زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۸ ماه زندان محکوم شدند که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و نیم زندان در مورد این افراد اجرا خواهد شد.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «این چهار فعال مدنی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ابتدا هرکدام بابت اتهام« اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شدند که به دلیل عدم اعتراض این افراد به رأی صادره و همچنین بدلیل عدم سابقه کیفری، این حکم از بابت اتهامات « اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۳۶ ماه و ۸ ماه زندان کاهش پیدا کرد.»

گیتی پورفاضل، شهلا جهانبین، شهلا انتصاری و زهرا جمالی توسط ماموران امنیتی در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریورماه سال جاری بازداشت و توسط بازپرس نصیری پور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین تفهیم اتهام شدند.

گیتی پورفاضل وکیل دادگستری روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸،  شهلا جهانبین روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه و شهلا انتصاری روز پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه بازداشت‌ و هرکدام با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در تاریخ ۱۹ و ۲۲ آبان ماه از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شدند.

همچنین خانم جمالی که شامگاه روز شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، در منزل خواهرش بازداشت شده بود، کماکان در بند زنان زندان اوین بسر می برد.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه امسال در بیانیه‌ای خواستار “استعفای علی خامنه‌ای از رهبری” شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت. از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است.

شهلا انتصاری، نصرت بهشتی، فرشته تصویبی، پروا (سکینه) پاچیده، گیتی پورفاضل، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، عزت جوادی‌حصار، فاطمه سپهری، مریم سلیمانی، سوسن طاهرخانی، فرنگیس مظلوم، نرگس منصوری و کیمیا نوروزی‌ صابر ۱۴ زنی هستند که نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران) را در اعتراض به “آپارتاید جنسی” موجود در حکومت ایران امضا کرده‌ و خواستار “گذار از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شده‌اند.”

پس از انتشار این بیانیه‌ها موج بازداشت‌ این افراد در ایران آغاز شد.

گزارش: آرون عسکری

محکومیت هشت تن از نویسندگان نامه درخواست «استعفای خامنه‌ای» به ۷۲ سال حبس

محمد مهدوی‌ فر، فعال مدنی به ۹ سال زندان محکوم شد

بازداشت و محکومیت جواد لعل محمدی به ۹سال زندان

نرگس منصوری، فعال مدنی و از امضا کنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای به ۶ سال زندان محکوم شد

رضا مهرگان از امضاءکنندگان درخواست استعفای خامنه‌ای به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

دادگاه پرونده درخواست کنندگان استعفای خامنه‌ای برگزار می‌شود

گ

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید