دادگاه تجدید نظر؛ محکومیت ۱۲ شهروند بهایی در شیراز به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری

۱۲ شهروند بهایی در دادگاه تجدید نظر استان فارس به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ۱۲ شهروند بهایی که در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی «سید محمود ساداتی»، از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به احکام زندان محکوم شده بودند، در دادگاه تجدید نظر استان فارس در مجموع به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

این شهروندان بهایی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ در شیراز توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از مدتیبه صورت موقت با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی «سید محمود ساداتی» در مرحله بدوی از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام»، «نیلوفر حکیمی» را به ۸ سال حبس، «شهناز ثابت»، «فرهام ثابت»، «سهیلا حقیقت» و «فرزان معصومی» هر کدام را به ۶ سال حبس و «سودابه حقیقت»، «نورا پورمرادیان»،«بهاره قادری»، «نوید بازماندگان» و «الهه سمیع زاده» هر یک را به ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

در دادگاه تجدید نظر استان فارس، هر یک از چهار شهروند بهایی؛ «شهناز ثابت»، «فرهام ثابت»، «سهیلا حقیقت» و «فرزان معصومی» به۲ سال حبس، «نیلوفر حکیمی» به ۵ سال و ۹ ماه حبس و «سودابه حقیقت»، «نورا پورمرادیان»،«بهاره قادری»، «نوید بازماندگان» و «الهه سمیع زاده» هر یک به۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

حکم ۶ سال حبس تعزیری «شهریار عطریان» شهروند بهایی دیگر ساکن شیراز که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» صادر شده بود، در دادگاه تجدیدنظر استان فارس بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید شده است.

یک شهروند بهایی دیگر به نام «احسان الله محبوب راه وفا» که در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی «سید محمود ساداتی»، در مرحله بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر استان فارس  به پرداخت یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

از میان این شهروندان بهایی، «نیلوفر حکیمی» در دادگاه کیفری نیز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. «سهیلا حقیقت» در انتظار برگزاری دادگاه پرونده دیگرش در دادگاه کیفری است و «الهه سمیع زاده» توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شیراز در بخش دوم پرونده خود در مرحله بدوی به ۱ سال حبس تعزیری دیگر و ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شده است.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید