بهاره هدایت، فعال دانشجویی به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

«بهاره هدایت»، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و سخنگوی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال زنان، به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «بهاره هدایت»، فعال دانشجویی و از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه گذشته، که روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود،  توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، «بهاره هدایت»، پس از حضور در حراست دانشگاه تهران به مدت یک روز ناپدیدشده بود و از وضعیت وی اطلاعاتی در دست نبود. روز سه شنبه در تماسی که خانم هدایت با همسر خود «امین احمدیان» بر قرار کرده بود از حضورش در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای امنیت اوین جهت تفهیم اتهامات خبر داده بود. پیش‌ازاین نیز خانم هدایت “در توییتی از احضار خود به نهاد امنیتی در روز چهارشنبه هفته جاری اطلاع رسانی کرده بود.”

به گفته دوستان این فعال دانشجویی، در زمان بازداشت و در دفتر حراست دانشگاه از سوی مأموران امنیتی  مورد ضرب و شتم قرارگرفته و سپس به بازداشتگاه وزرا منتقل‌شده و نهایتاً شب یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه  پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل‌شده بود.

خانم هدایت علیرغم ابتلا به بیماری حاد معده و دستگاه گوارش از زمان بازداشت خود به مدت سه روز دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که پس از آن این اعتصاب را به اعتصاب‌ غذای تر تبدیل کرد.

این فعال دانشجویی در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس از چند ماه نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین  به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده بود. این زندانی سیاسی بار دیگر و در سال ۱۳۸۹ به اتهام نگارش نامه‌ای از زندان به شش ماه حبس دیگر محکوم شد.

پس از به پایان رسیدن این دوره نیز «بهاره هدایت» مجبور به تحمل دو سال حکم تعلیقی وی که در سال ۱۳۸۵ صادر شده بود، شد. این فعال سیاسی و دانشجویی در حالی بیش از هفت سال از حبس خود را گذراند که کمتر از یک سال از زندگی مشترکش با «امین احمدیان» که او نیز از فعالان دانشجویی و عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم است می‌گذشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید