تداوم بازداشت حکیمه احمدی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهرستان تبریز

«حکیمه احمدی»، فعال ترک (آذربایجانی)، با گذشت ۲۰ روز از بازداشت، همچنان در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهرستان تبریز بسر میبرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حکیمه احمدی»، فعال مدنی ساکن مرند که روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹، همراه با دهها فعال ترک (آذربایجانی) در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز بازداشت شده بود، علیرغم گذشت ۲۰ روز از بازداشت و صدور قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی، همچنان در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهرستان تبریز بسر میبرد.

بنا به اطلاع منابع نزدیک به خانواده «حکیمه احمدی»، فعال مدنی ترک (آذربایجانی)، «موسوی» بازپرس شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب دادگاه انقلاب تبریز، ضمن اعلام افزایش مبلغ قرار کفالت به ۱۰۰ میلیون تومان، گفته بود که نزدیکان وی باید روز دوشنبه برای پیگیری مراحل آزادی این فعال ترک(آذربایجانی) مراجعه کنند.

«حکیمه احمدی» فعال مدنی ترک (آذربایجانی)، همراه با دهها فعال مدنی و سیاسی دیگر، روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹، در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز دستگیر و به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه شهرستان تبریز منتقل شد.

پیشتر «حکیمه احمدی»، فعال مدنی ساکن مرند در ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، بازداشت، و در دادگاه انقلاب مراغه با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۶ ماه زندان محکوم شده بود.

این فعال ترک (آذربایجانی)، که روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۷، از سوی نیروهای امنیتی در شهر مرند بازداشت شده و در پی ضرب و جرح در بازداشتگاه اطلاعات دنده‌ها و انگشتانش آسیب دیده بود، به بیمارستان منتقل و در ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند منتقل شده بود.

روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸، خانم احمدی به دلیل تداوم بازداشت، عدم رسیدگی و بلاتکلیفی به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود و روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، با تلاش ریاست و معاونت زندان مراغه و همچنین وعده رسیدگی مجدد پرونده در شعبه بازپرسی، پس از گذشت چهار روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید