کیوان صمیمی بهبهانی، روزنامه‌نگار جهت اجرای حکم حبس احضار شد

کیوان صمیمی بهبهانی، سردبیر نشریه ایران فردا و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کیوان صمیمی بهبهانی» روزنامه نگار و از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر سال گذشته، که حکم۳ سال حبس تعزیری وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر تایید شده بود، در پی دریافت ابلاغیه ای الکترونیکی می بایست روز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم حبس به دادسرای اوین مراجعه کند.

کیوان صمیمی بهبهانی، روزنامه نگار ۷۲ ساله که سابقه ۷ بار بازداشت در طول ۵۳ سال از زندگی اش، از سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۸ را دارد، در مجموع متحمل بیش از ۱۰ سال زندان شده است.

کیوان صمیمی، مدیر مسئول مجله‌ متوقف شده‌ی نامه، در روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام شخصی اش، از دریافت ابلاغیه الکترونیکی جهت احضار برای اجرای حکم حبس ۳ ساله اش خبر داد.

«کیوان صمیمی بهبهانی» فعال سیاسی و روزنامه نگار که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می سال گذشته، به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود روز دوشنبه ۲۷ خردادماه ۹۸، با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹، دادگاه «کیوان صمیمی بهبهانی»، به صورت غیابی برگزار و حکم پنج سال زندان، از طریق وبسایت قوه قضاییه به وی ابلاغ  شده بود.

این روزنامه‌نگار و سردبیر مجله ایران فردا پیش‌تر در روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، اعلام کرده بود: «در حکمی غیابی به دلایل: تشکیل حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران [ البته در ۲۲ سال پیش! ]، سردبیری نشریه گروهک ایران فردا [ البته وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، قوه قضائیه،… مجوّز ماهنامه‌ی ایران فردا را صادر کرده‌اند! ]، بارگذاری مطالبی همسو با شیطان بزرگ، در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبین،حمایت از زندانیان سیاسی،فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر، به پنج سال زندان محکوم شدم.»

جلسه دادگاه «کیوان صمیمی بهبهانی» روزنامه نگار و سردبیر نشریه ایران فردا، صبح روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با حضور وی و وکلایش برگزار شد. پیش‌تر این شعبه دادگاه بدون حضور «کیوان صمیمی بهبهانی» و وکیلش، او را به دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به شش سال حبس محکوم کرده بود.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، «آنتونی بلانگر»، روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برابر با ۲۳ آپریل ۲۰۲۰،  با ابراز تعجب از مجرمانه دانستن شرکت در راهپیمایی روز کارگر، حکم پنج سال زندان برای «کیوان صمیمی بهبهانی»، روزنامه‌نگار پیشکسوت را محکوم کرد و از حکومت ایران خواست تا از حمله به روزنامه‌نگاران دست بردارد. وی همچنین افزود حکومت ایران باید به اتحادیه‌ها و حقوق صنفی روزنامه‌نگاران احترام گذاشته به حریم حقوق اساسی آن‌ها تجاوز نکند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید