دادگاه انقلاب اهواز یک دانشجوی عرب را به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد

دادگاه انقلاب اهواز، مسعود زرگانی دانشجوی عرب اهل شهرستان شیبان واقع در استان خوزستان را به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسعود زرگانى، شهروند عرب که روز شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى مهدى شاهین از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق گرایش به جریان یمانی» به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مسعود زرگانی، شهروند عرب و دانشجوى مهندسى نفت روز شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در ارتباط با «جریان یمانی» بازداشت شده بود.

این شهروند عرب پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در دی ماه ۱۳۹۸، به اندرزگاه ۸ زندان شیبان اهواز منتقل شده و در حال حاضر دوران حبس خود را در زندان شیبان سپری می کند.

اتهام انتسابی علیه مسعود زرگانی، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق گرایش به جریان یمانی» عنوان شده است.

بر اساس گزارشکریم دحیمی فعال حقوق بشر، هویت مسعود زرگانی، فرزند حمید، ۲۱ ساله، دانشجوى مهندسى نفت و از اهالى منطقه خیط الرواس(شهرک بهشتى) شهر شیبان در شمال شهر اهواز، احراز شده است.

جریان یمانی، به نوعی از عقیده های مذهبی برخی از مسلمانان شیعه اطلاق می شود که بر اساس آن یمانی شخصیتی در آخرالزمان است که پیش از ظهور مهدی خواهد آمد و از دیدگاه این شیعیان، وی مردم را به حق و حقیقت دعوت می‌کند.

«احمد اسماعیل بصری» معروف به احمد الحسن، یکی از این افرادی است که ادعا می کند یمانی است.وی رهبر جمعیت مذهبی بنام انصار المهدی بوده و در پایان سال ۱۹۹۹ میلادی دعوت یمانی را آغاز کرده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید