نسرین ستوده با پایان مرخصی استعلاجی به زندان قرچک ورامین بازگشت

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که در مرخصی استعلاجی به سر می برد، با پایان ایام مرخصی به زندان قرچک ورامین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین ستوده، زندانی سیاسی که در پی بروز مشکلات قلبی، روز جمعه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹، از زندان قرچک ورامین به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، روز چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.

این زندانی سیاسی که از مشکلات قلبی رنج می برد، جهت انجام آنژیوگرافی قلب در بیمارستان بستری شده بود.

رضا خندان همسر نسرین ستوده پیشتر تاکید کرده بود اگر روند درمان بیش از تاریخ یاد شده طول بکشد در صورت عدم موافقت با تمدید دوباره مرخصی همسرش، وی ناچار باید به زندان برگردد و ادامه روند درمان  را به تعویق بیندازد.

مقامات قضایی، به‌ دلیل طولانی شدن روند درمان با تمدید مرخصی درمانی نسرین ستوده تا روز دوشنبه ۲۹ دی ‌ماه  ۱۳۹۹، موافقت کرده‌ بودند.

نسرین ستوده، در پی بروز مشکلات قلبی، روز جمعه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹، از زندان قرچک ورامین به مرخصی استعلاجی سه روزه اعزام شده بود.

پیشتر نیز در روز شنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹، این وکیل و مدافع حقوق بشر در پی موافقت دادیار ناظر بر زندان با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شده بود.

خانم ستوده علی رغم ابتلا به بیماری کویید ۱۹ ، عصر چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹، پس از ۲۵ روز مرخصی به زندان بازگشت.

او در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۹، به مرخصی آمد و چند روز بعد از اعزام به مرخصی استعلاجی تست کرونایش مثبت اعلام شده بود.

این وکیل زندانی در شرایطی به مرخصی اعزام شده است که پیشتر با درد در ناحیه چپ سینه و احساس کشیدگی از قلب تا گردن دست و پنجه نرم می کرد.

بروز این عوارض در حالی بود که وی چندی پیش ۴۵ روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشته و به دلیل وخامت حال جسمانی و مشکل قلبی عروقی، به اعتصاب غذا پایان داده بود.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده نیز پیشترتاکید کرده بود که به تشخیص پزشک متخصص زندان این زندانی سیاسی با مشکل قلبی بسیار خطرناکی مواجه شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید