پرونده سازی در زندان؛ محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی به حبس محکوم شدند

محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی از بابت پرونده ای که در زندان علیه آنان گشوده شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

جلسه دادگاهی رسیدگی به اتهام های محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی پیشتر در  روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم برگزار شده بود.

اتهام های انتسابی علیه این زندانیان سیاسی در پرونده های جدید «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

مجید اسدی در اعتراض به پرونده سازی جدید علیه وی از شرکت در دادگاه خودداری کرده است.

مجید اسدی، زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، در اعتراض به پرونده سازی علیه خود و دو زندانی سیاسی دیگر دست به اعتصاب زد.

این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که صبح روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، سه زندانی سیاسی به نام های مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا برای بازجویی از بابت پرونده جدیدی که در ایام دوران محکومیتشان برای آن‌ها باز شده بود، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

پیشتر کمپین گزارش داده بود که روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، این سه زندانی سیاسی به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و صدور قرار وثیقه به زندان بازگردانده شده بودند.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید