محمود صالحی و عثمان اسماعیلی فعالان کارگری کُرد احضار و بازداشت شدند

محمود صالحی و عثمان اسماعیلی فعالان کارگری کُرد در پی احضار و مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب سقز بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی که پیشتر با دریافت ابلاغیه‌هایی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز احضار شده بودند، امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، پس از حضور در شعبه مذکور بازداشت و به زندان شهرستان سقز منتقل شده اند.

بر اساس گزارش دریافتی، این فعالان کارگری اهل سقز به دلیل انتشار عکس و فیلم هایی در رابطه با اول ماه مه، روز جهانی کارگر محاکمه شده و بازپرس پرونده قرار وثیقه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای آزادی موقت هر یک صادر کرده است.

در پی اعتراض آقایان صالحی و اسماعیلی به این قرار وثیقه و اعلام این که که هیچ قراری را قبول ندارند، این شهروندان بازداشت و به زندان سقز منتقل شده اند.

بازداشت این شهروندان کُرد در حالی صورت گرفته است که شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب سقز در روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه۱۳۹۹، از بابت پرونده ای دیگر برای محمود صالحی و عثمان اسماعیلی قرار منع تعقیب صادر کرده بود.

این پرونده در پی شکایت پلیس امنیت سقز و به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «تشویش اذهان عمومی» علیه این شهروندان گشوده شده بود.

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز، روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به پلیس امنیت این شهرستان احضار و از بابت شرکت در مراسم روز جهانی کارگر تحت بازجویی قرار گرفته بود.

گفته شده احضار آقای اسماعیلی در پی «برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و گرفتن عکس با پلاکارد سرخ» به حکم دادستانی شهرستان سقز بنا به اظهارات پلیس امنیت این شهر رخ داده بود.

این شهروند کُرد پس از حضور در پلیس امنیت شهرستان سقز بعد از یک ساعت و نیم بازجویی آزاد شد.

محمود صالحی، فعال کارگری اهل سقز، روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شده بود.

این فعال کارگری، می بایست در مدت زمان ۵ روز از زمان دریافت احضاریه جهت ارائه آخرین دفاعیات در خصوص اتهام انتسابی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سقز حاضر شود.

محمود صالحی و عثمان اسماعیلی فعالان کارگری کُرد پیشتر نیز سابقه احضار، بازداشت و محکومیت داشته اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید