ناهید تقوی، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد

ناهید تقوی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی، ۴۰ روز پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین، امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

بر اساس گزارش دریافتی، این زندانی دو تابعیتی از زمان انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه به صورت بلاتکلیف در سلول انفرادی نگهداری شده و مورد بازجویی قرار نگرفته است.

خانم تقوی روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به بهانه ملاقات با پزشک از بند زنان زندان اوین خارج و به بند دو الف این زندان منتقل شده بود.

پیشتر مریم کلارن دختر ناهید تقوی از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام های این شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در روز سه شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خبر داد.

این احضاریه پیشتر در روز سه شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در پی انتقال خانم تقوی به شعبه مذکور به صورت حضوری ابلاغ شده بود.

بر اساس گفته های دختر خانم تقوی وکیل مدافع این شهروند دوتابعیتی تاکنون به پرونده موکل خود دسترسی نداشته است.

ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن ۵ ماه بازجویی از بازداشتگاه به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

او روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، مجدداً به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف این زندان منتقل شد.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی پیشتر گفته بود که مادر ۶۶ ساله اش از زمان بازداشت، طی ۸۰ جلسه و معادل ۱۰۰۰ ساعت بازجویی شده است.

خانم کلارن در پی انتشار بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی مادرش، تاکید کرده بود که دلایل انتقال مجدد این زندانی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه نامعلوم است.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی با اشاره به اینکه مادرش در وضعیت جسمانی نامناسب به سر می برد، تاکید کرده بود که فشار روانی و شکنجه باعث شده فشار و قند خون مادرش که سالها تحت کنترل بوده، دوباره عود کند.

پیشتر دختر خانم تقوی با درخواست شفاف‌سازی و آزادی مادرش خواستار مداخله دولت آلمان در این زمینه شده بود.

مریم کلارن دختر ناهید تقوی گفته بود وکیلی هم که برای پیگیری بازداشت مادرش گرفته شده تاکنون امکان دسترسی به وی را نداشته است.

هنوز از اتها های انتسابی علیه ناهید تقوی اطلاعی در دست نیست.

به گفته خانم کلارن، مادرش بازنشسته است و سابقه سیاسی نداشته، اما به عنوان یک انسان در مسائل حقوق زنان و حقوق بشر کمک‌هایی کرده است.

ناهید تقوی شهروند ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی است وی در حوزه معماری مشغول به کار بوده و بیش از ۳۵ سال در شهر کلن آلمان اقامت داشته است.

عفو بین الملل پیشتر خواستار دسترسی بی درنگ ناهید تقوی به خانواده، وکیل و خدمات درمانی شد و از مقامات ایران خواست که امکان مشاوره کنسولی مقامات آلمانی با این شهروند دو تابعیتی زندانی را فراهم کنند.

این سازمان همچنین ضمن هشدار در خصوص احتمال شکنجه و بدرفتاری با ناهید تقوی و ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشور، خواهان آزادی این شهروند دو تابعیتی شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید