صفر نوری، زندانی سیاسی کُرد از زندان ارومیه آزاد شد

صفر نوری، زندانی سیاسی کُرد که دوران محکومیت حبس را در زندان ارومیه سپری می کرد از این زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صفر نوری در پی اعمال بخشنامه آزادی زندانیان دارای کمتر از ۶ ماه حبس، روز چهارشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۰، از زندان ارومیه آزاد شده است.

این شهروند کُرد، پیشتر در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، از بند سیاسی زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بود.

آقای نوری اواسط دی ماه ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت ۱ سال حبس تعزیری به قرنطینه زندان ارومیه موسوم به «بند نظامی قدیم» منتقل شد.

صفر نوری ، شهروند ساکن روستای انبی واقع در منطقه ترگور از توابع شهرستان ارومیه، پیشتر از سوی شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، این شهروند کُرد را از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

این فعال سیاسی کُرد در مرحله بدوی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

صفر نوری، روز جمعه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت شد.

این شهروند پس از بازداشت جهت انجام مراحل بازجویی ابتدا  به بازداشتگاه قرارگاه زیوه و سپس به بازداشتگاه قرارگاه سیدالشهدا ارومیه منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا او در روز جمعه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، پس از پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۳ سالن ۴ زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

صفر نوری، روز شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۸، با پایان مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از بند ۳-۴ زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید