محمد بنازاده امیرخیزی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

محمد بنازاده امیرخیزی، زندانی سیاسی پس از پایان دوران محکومیت حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی، امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ ، با پایان دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

آقای بنازاده امیرخیزی در پرونده پیشین به ۲ سال تبعید محکوم شده بود اما به دلیل شیوع کرونا اجرای حکم متوقف شده و از بابت آن قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی تودیع کرده است.

این زندانی سیاسی قرار بود، در پی اعمال یکی از بخشنامه های قوه قضاییه با سپری کردن ۳ سال و شش ماه از دوران محکومیت در تیرماه ۱۳۹۹ آزاد شود اما از بابت پرونده ای که در زندان برای او گشوده شده بود، به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

حمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا در روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، این دو زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر به دادگاه منتقل شدند.

جلسه دادگاهی رسیدگی به اتهام های این زندانیان روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم برگزار شده بود.

اتهام های انتسابی علیه این زندانیان سیاسی در پرونده های جدید «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

مجید اسدی، زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، در اعتراض به پرونده سازی علیه خود و دو زندانی سیاسی دیگر دست به اعتصاب زد.

این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که صبح روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، سه زندانی سیاسی به نام های مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا برای بازجویی از بابت پرونده جدیدی که در ایام دوران محکومیتشان برای آن‌ها باز شده بود، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

پیشتر کمپین گزارش داده بود که روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، این سه زندانی سیاسی به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و صدور قرار وثیقه به زندان بازگردانده شده بودند.

محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی از بابت پرونده ای که در زندان علیه آنان گشوده شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

جلسه دادگاهی رسیدگی به اتهام های محمد بنازاده امیرخیزی و مجید اسدی پیشتر در  روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم برگزار شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید