خالد پیرزاده، در زندان اهواز به کرونا مبتلا شد

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز به کرونا مبتلا شده است. او دچار سردرد، تب و لرز ، حالت تهوع و سرگیجه شدید است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اهواز« شیبان» به کرونا مبتلا شده است.

آقای پیرزاده؛ در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰: از قرنطینه زندان تهران بزرگ به زندان شیبان اهواز منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ بیست و ششم مرداد ماه در زندان اهواز به بیماری کرونا «کوید ۱۹» مبتلا شده و علی رغم اینکه تست کرونای این زندانی مثبت اعلام شده تا کنون از امکانات پزشکی محروم بوده است.

خالد پیرزاده؛  پیشتر در نامه ای نوشته بود: «متاسفانه از ۲۴ تیرماه به این زندان بی سرو سامان با شرایط سخت تبعید شدم که در آن نه تنها تفکیک جرایم رعایت نشده که اصلا اینجا جای من نیست.»

وی در پایان گفت: «از ترس جانم که مثل بقیه زندانیان که در زندان کشته شدند، شبها در کتابخانه میخوابم. در سالن عمومی اینجا بیش از صد نفر در بدترین شرایط محبوس هستند.»

خالد پیرزاده در تاریخ پنجم خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد. آقای پیرزاده در بهمن‌ماه همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در خردادماه ۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید