مصائب زندانیان بند ۸ اوین، حشرات موذی، شیوع بیماری، آزار و اذیت زندانیان

بند ۸ زندان اوین بیش از یک هفته است که با قطع آب گرم مواجه است و سرمای آب موجب آزارزندانیان جهت استحمام دراین بند شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، بیش از یک‌ هفته است که زندانیان بند ۸ زندان اوین با مشکل نبود آب گرم روبرو شده‌ و سرمای آب در منطقه‌ی اوین تهران که از نقاط سرد پایتخت است، هنگام استحمام باعت آزار زندانیان شده و ناراحتی‌های پوستی و استخوانی را تشدید کرده است.
پس از حمله‌ی پنج شنبه سیاه فروردین ماه سال گذشته به بند ۳۵۰ زندان اوین، تعدادی از زندانیان سیاسی به بند ۷ و ۸ این زندان منتقل شده‌اند و پس از آن نیز ورودی‌های جدید زندان اغلب به همین دو بند فرستاده می شوند.
در حال حاضر بیش از ۳۰ زندانی سیاسی در بند ۸ نگهداری می‌شوند که پس از انتقال بخش بزرگی از زندانیان مالی به فشافویه، مشکل کمبود تخت و کف خوابی زندانیان تا حدی بهتر شده اما وضعیت محیطی در این بند همچنان خارج از استاندارد است.
به گزارش «سحام نیوز»، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۳ اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور ادعا کرده بود: «وضع زندان‌های ایران از بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر بهتر است!»
یک منبع مطلع ازوضعیت زندانیان بند ۸ زندان اوین در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته” از چندی پیش وجود حشرات موذی مانند ساس در بند گسترش پیدا کرده است و گزیدگی و نیش این حشره باعث آزار و اذیت زندانیان شده است. زندانیان جهت رفع این مشکل به مسوولین مربوطه گزارش داده اند و خواستار سم پاشی در بند بندها شده اند. اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده اند و به ناچار شخصا و با هزینه خود به فروشگاه زندان سفارش و تهیه می کنند”
همچنین از چندی پیش با شیوع یک بیماری چند تن از زندانیان بند ۸ زندان اوین به نوعی مسمومیت دچار شده اند. گفته شده این بیماری نوعی مسمومیت است و زندانیانی که به آن مبتلا شده اند دچار مشکلات گوارشی و حالت تهوع شده اند.
ابتلای چند تن از زندانیان به این بیماری موجب نگرانی دیگر زندانیان از وضعیت بیماران و خطر سرایت این بیماری به دیگران شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید