دستور منع تلفن و ارتباط با خانواده؛ گزارشی از آخرین وضعیت آتنا دائمی در زندان لاکان رشت

آتنا دائمی فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان لاکان رشت همچنان از ارتباط با خانواده خود محروم است، او در پی اعتراض به وضعیت و کارشکنی مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. پس از تحقق خواسته های زندانیان و رسیدگی به وظایف عقب مانده وضعیت زندانیان به اعتصاب خود پایان داد. اما اکنون از تماس با بیرون از زندان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ آتنا دائمی فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان لاکان رشت همچنان از تماس با خانواده خود محروم است.

پدر آتنا، در اینباره گفت: «با پیگیریهایی که روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه، همراه وکیل آتنا آقای صفرنیا از دادسرای اوین واجرا احکام انجام دادیم هیچ دستوری مبنی بر منع تلفن وارتباط با خانواده صادر نشده ولی همچنان آتنای من از داشتن حق تماس محروم است.»

پدر آتنا ادامه داد، «خوشبختانه امروز درخلال پیگیری پرونده آتنا به یک مورد بی قانونی برخورد کردیم که بیشتر به یک مسئله شخصی یا انتقام شخصی شباهت دارد، تجربه ای که ما دراین چندسال ودرمدتی که آتنای من در زندان هست کسب کردیم.اینکه اگر زندانی تخلفی در زندان انجام داد مسئول اندرزگاه وظیفه دارد تخلف را به رئیس زندان سپس به قاضی ناظر بر زندان گزارش کند،ولی امروز متوجه شدیم مسئول اندرزگاه زنان زندان رشت که دوست ندارم اسم ایشان رو ببرم واگر لازم شد بوقتش اسم خواهم برد شخصاً به قاضی پرونده آتنا یعنی به اجرای احکام تهران نامه زده وبر علیه آتنا گزارش رد کرده.»

پدر آتنا در پایان به چهار مورد نیز اشاره کرده است:

«۱_ سوال اینجاست که آیا این گزارش اول نباید به دست رئیس زندان سپس به دادیار ناضر بر زندان رشت برسه؟

۲ _ایا رئیس زندان و مدیرکل سازمان زندانها استان گیلان از ماجرا با خبر هستند؟

۳_اگر رئیس زندان و مدیرکل سازمان زندانها و بازرسی کل زندانهای استان گیلان از تخلفات زندان باخبر بودن چرا به تهران گزارش ندادن ،؟
۳ _ چرا وقتی تخلفات در زندان رشت از طریق آتنا افشا شد تصمیم گرفتند بر علیه آتنا برای تهران گزارش بفرستند

۴_اگراین خصومت شخصی نیست پس چی»

خانم دائمی در تیرماه ۹۹، از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او اعمال شده بود توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.

آتنا دائمی نهایتا ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه سال گذشته با پابند و دستبند از زندان اوین خارج و ساعت ۸ شب از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید