منزل محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، تفتیش و بعضی از وسایل شخصی وی ضبط شد

محمد حبیبی

در پی فشار بر فعالان صنفی شب گذشته ماموران امنیتی، با یورش به منزل شخصی محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، پس از تفتیش منزل، برخی وسائل شخصی او و همسرش را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

به گزارش کمیپن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، منزل شخصی محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، در پی یورش ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسائل شخصی او و همسرش صدیقه پاک ضمیر ضبط شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی در حالی که محمد حبیبی در خانه نبود به آن مکان یورش بردند و با روشی خشونت آمیز پس از تفتیش منزل کلیه وسائل ارتباطی از قبیل لب تاپ صدیقه پاک ضمیر و گوشی تلفن همراه او را ضبط کردند.

لازم به ذکر است، محمد حبیبی، در تاریخ ۱۱دی ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، به پلیس امنیت غرب استان تهران، احضار شده بود.

محمد حبیبی، در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۷، از بابت فعالیتهای صنفی خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات《اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور》، به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به ۱۸ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام《اخلال در نظم عمومی》هم به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد و در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن ۳ سال از مجموع حبس تعزیری ۷ سال و ۶ ماه خود بطور مشروط از زندان‌ تهران بزرگ آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، با حکم هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش از شغل خود بعنوان فرهنگی اخراج و این حکم روز جاری به صدیقه پاک ضمیر، همسر محمد حبیبی ابلاغ و پس از آزادی محمد حبیبی و پیگیری های حقوقی این فعال صنفی فرهنگیان به کار خود بازگشت.

محمد حبیبی، برای نخستین بار در تاریخ ۱۲ اسفند۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود با ضرب و شتم بازداشت و به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷, در جریان تجمع اعتراضی فرهنگیان در مقابل سازمان برنامه و بودجه به همراه تعدادی دیگر از فعالان صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و علیرغم آزادی همه بازداشت شدگان، در بازداشت ماند و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به نقل از کانون صنفی معلمان ایران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید