استان خراسان شمالی؛ حسین رمضانپور به صورت مشروط پس از چهار ماه حبس از زندان بجنورد آزاد شد

حسین رمضانپور

حسین رمضانپور، معلم و زندانی سیاسی محبوس در زندان بجنورد به صورت مشروط آزاد شد.  او با سپری کردن چهار ماه حبس از زندان آزاد شده است. این معلم به مصادیق اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور،  فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی  و توهین به مسئولان محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، حسین رمضانپور، معلم، فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان بجنورد، پس از سپری کردن چهار ماه از مجموع حبس تعزیری شش ماهه خود بطور مشروط از زندان بجنورد آزاد شد.

حسین رمضانپور، توسط ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد محاکمه پس از اتمام مراحل دادرسی و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی به تحمل شش ماه حبس تعزیری لازم به اجرا به اتهام《نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》محکوم شده بود.

براساس این گزارش، آزادی حسین رمضانپور، بصورت مشروط صورت گرفته و باقی مانده حبس تعزیری او در صورت ادامه فعالیتهای صنفی او و بازداشت احتمالی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، حسین رمضانپور، در تاریخ ۲بهمن ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۶ ماهه خود بازداشت و به زندان بجنورد در استان خراسان شمالی منتقل شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، به همراه چند تن دیگر از فرهنگیان شهرستان بجنورد، توسط شعبه دادگاه انقلاب این شهرستان، محاکمه و از بابت اتهامات 《 اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور 》و 《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》در مجموع به تحمل ۸ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از فعالیتهای حزبی محکوم شد.

حسین رمضانپور در بخش دوم از پرونده قضایی خود در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بجنورد، به ریاست قاضی جوان، محاکمه و از بابت اتهامات《 نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی 》 و《 توهین به مسئولان 》به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان همچنین توسط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش، محاکمه و به تبعید ۱ ساله به شهرستان مانه و سملقان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید