استان فارس؛ میلاد افتخاری با تودیع قرار وثیقه از زندان لارستان آزاد شد

میلاد افتخاری

میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. آقای افتخاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا به زندان لارستان منتقل شده بود. مصادیق اتهامات این شهروند توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱، میلاد افتخاری، شهروند اهل شهرستان لارستان از زندان این شهر آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی آقای افتخاری با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

این شهروند در تاریخ دو خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان لارستان منتقل شده بود. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی لوازم شخصی وی از جمله تلفن همراه، ۴ تا عدد فلش مموری و کارت ملی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

اتهام مطروحه علیه میلاد افتخاری توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لارستان “توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

آقای افتخاری در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۰، نیز پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه و حضور در این محل تحت بازجویی قرار گرفته بود. در جریان این بازجویی که از صبح تا بعدازظهر امروز به طول انجامیده به آقای افتخاری گفته شده که در صورت تکرار انتشار مطالب و تصاویر انتقادی در فضای مجازی و انتقاد از علی خامنه ای و سپاه پاسداران، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. او نهایتا با اخذ تعهد کتبی آزاد شده است.

میلاد افتخاری، ۲۵ ساله، فارغ التحصیل کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه تهران و شهروند اهل بیرم از توابع شهرستان لار واقع در استان فارس است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید