زندان تبریز؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی، ابراهیم آسمانی آذراغلو، و پنجمین روز از اعتصاب غذای وی

ابراهیم آسمانی آذراغلو

ابراهیم آسمانی آذراغلو، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر این شهر در چهارمین روز اعتصاب غذای خود است. او در اعتراض به پرونده سازی و بازداشت غیرقانونی خود در پنجمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۱، ابراهیم آسمانی آذراغلو، ساکن تبریز و محبوس و بلاتکلیف در زندان مرکزی این شهر در اعتراض به پرونده سازی و بازداشت غیرقانونی او در چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”آقای آسمانی پس از بازداشت در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ در راستاکوچه بازار تبریز و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شد.”

این منبع مطلع افزود:”علت اعتصاب غذای ابراهیم آسمانی آذراغلو، اعتراض او به پرونده سازی و تاکید او بر بی گناهی اش است و خواستار رعایت حقوق شهروندی او در این روند دادرسی است. و به همین‌علت از تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در اعتصاب غذا بسر می برد.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، تجمعاتی در شهرهای تبریز و ارومیه در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه و سوءمدیریت در روند احیا این دریاچه توسط شهروندان برگزار شد که با یورش نیروهای امنیتی جمعیتی در حدود ۱۰۰ نفر بازداشت و یا احضار شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید