زندان اوین؛ علی نوری، زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت

علی نوری

علی نوری، زندانی سیاسی پس از اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت. این زندانی سیاسی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی و تبلیغ علیه نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱، علی نوری، زندانی سیاسی، پس از اتمام دوران مرخصی برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشت. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری هفت سال و شش ماه خود است.

بر اساس این گزارش، علی نوری، در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با دریافت احضاریه‌ای توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس احضار و در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۹ برای تحمل حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”علی نوری، در خردادماه ۱۴۰۱، در پی وخامت وضعیت جسمانی و توقف ادامه حبس با تنظیم درخواست عدم تحمل کیفر به نرقصی درمانی اعزام شد اما پس از رد درخواست او توسط کمیسیون پزسکی قانونی برای تحمل ادامه حبس به زندان بازگشت.”

علی نوری، در بهار سال ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت ماشالله احمدزاده با اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، به تحمل ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام، هم به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تائید شد.

علی نوری، فعال مدنی در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶، در جریان تجمعات اعتراضی سراسری، در میدان ولیعصر تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد و در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، با تودیع قرار وثیقه از زندان زندان رجائی شهر کرج آزاد شد.

علی نوری، نخستین بار در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۳، پس از شرکت در تجمع حمایت از کوبانی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، بازداشت و پس از آن به بند۲الف زندان اوین و طی مراحل بازجوئی به بند ۸ این زندان منتقل شد و سپس با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی و تشکیل دادگاه از سوی دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، علی نوری به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

علی نوری در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۵ پس از گذراندن یک سوم از حکم حبس ۲ ساله حبس خود با توجه به تائید در خواست آزادی مشروط وی از سوی دادستان و مسئولان قضائی از زندان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید