اعزام به مرخصی شورش عبداله نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده

شورش عبداله نژاد

شورش عبداله نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده به مرخصی اعزام شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱، شورش عبدالله نژاد، اهل روستای “گرگول سفلی” از توابع پیرانشهر و زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، شورش عبدالله نژاد، در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی منتقل و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، در بهمن ماه ۱۳۹۹، پرونده شورش عبدالله نژاد، توسط شعبه دادگاه انقلاب پیرانشهر، بررسی و به اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی لز احزاب کُرد مخالف نظام، به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تائید شد.

پس از قطعی شدن‌ این حکم، شورش عبدالله نژاد، در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید