زندان اوین؛ امیرحسین‌خالقی، زندانی امنیتی به مرخصی پنج روزه اعزام شد

امیرحسین‌خالقی

امیرحسین‌خالقی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.‌ او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به جاسوسی برای دووَل متخاصم، متهم شده بود و به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱، امیرحسین خالقی، زندانی امنیتی و فعال محیط زیست محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه به مرخصی ۵ روزه اعزام شد. این زندانی امنیتی در حال تحمل حبس تعزیری شش ساله خود است.

براساس این گزارش، امیرحسین خالقی به مرخصی پنج روزه اعزام و در صورت عدم تمدید مرخصی در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ به زندان اوین برخواهد گشت.

لازم به ذکر است، امیرحسین خالقی یکی از هشت فعال محیط زیست است که در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی با اتهام (جاسوسی) به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم پس از گذشت ۶۵۰ روز از بازداشت امیرحسین خالقی و سایر متهمان این پرونده به آنها ابلاغ شد.

امیرحسین‌خالقی، در تاریخ  ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در روندی پر ابهام و بدون رعایت اصول دادرسی عادلانه از بابت اتهام (جاسوسی برای دووَل متخاصم) به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و دوران حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می کند.
جلسات اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم رسیدگی به پرونده امیرحسین خالقی و ۷ تن از فعالان محیط زیست از بابت رسیدگی به اتهام (جاسوسی از مراکز نظامی) به ترتیب در روزهای ۱۰، ۱۳، ۲۳، ۲۴ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷، به صورت غیرعلنی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران  به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید