مهدی صیفی، با مراجعه به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان شد

مهدی صیفی

مهدی صیفی، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برای تحمل حبس بازداشت شد.‌ او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب سنندج، به همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱، مهدی صیفی، فعال مدنی و از اعضای کمپین (ژیانه وه ی کردستان) پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برای تحمل حبس تعزیری ۵ ماهه خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.‌

لازم به ذکر است، مهدی صیفی در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام) محاکمه و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان محکومیت حبس تعزیری مهدی صیفی به ۵ ماه حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی تغییر کرد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهر سنندج و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید