بازداشت دو تبعه کشور بلژیک و اتریش توسط نیروهای امنیتی در ایران

بازداشت

نیروهای امنیتی دو شهروند تبعه کشور بلژیک و اتریش را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌ هنوز از اتهام‌های وارده به این دو شهروند خارجی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱، یک شهروند تبعه کشور بلژیک در محدوده مرزی ایران و عراق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، بازداشت این‌فرد در محدوده مرزی ایران و عراق صورت گرفته و این فرد بازداشت شده به زبان فارسی مسلط است و پس از بازداشت به پاسگاه‌ مرزی شهر کوت منتقل شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز، با انتشار گزارشی اعلام کرد؛ طی روزهای گذشته، یک‌ شهروند تبعه کشور اتریش، در ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

همچنین، وزارت خارجه اتریش تایید کرده که بازداشت این فرد تبعه کشور آن کشور ارتباطی با اعتراضات سراسری در ایران ندارد.

وزارت خارجه اتریش در خصوص بازداشت این‌ شهروند تبعه آن کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:”مقامات ایران بازداشت یک شهروند اتریشی را تایید کرده‌اند. ما از مقامات در تهران می‌خواهیم جریانات بازداشت او را شفاف‌سازی کنند.”

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:”مقامات ایرانی گفته‌اند این فرد به جرمی غیرمرتبط با تظاهراتی که از زمان مرگ مهسا امینی به طور مداوم رخ داده، متهم شده است. بدون این که نامی از فرد بازداشت شده ببرد، گفت که آمده ارائه خدمات و کمک‌های کنسولی به اوست.”

در این گزارشات به هویت و جنسیت افراد بازداشت شده اشاره ای نشده است.‌

بازداشت این شهروندان در حالی صورت گرفته که در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، محسن منصوری، استاندار تهران، از بازداشت سه شهروند با تابعیت کشورهای خارجی به اتهام (جاسوسی) خبر داده بود./ به نقل از قرارگاه سایبری عمار،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید